1. Algemeen
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen bij Ralfies Coffee.
1.2 Door het plaatsen van een bestelling geef je akkoord deze leverings- en betalingsvoorwaarden.
Ralfies Coffee behoudt zich het recht voor haar leverings- en/of betalingsvoorwaarden na het verstrijken van de
looptijd te wijzigen.
1.3 Algemene of specifieke voorwaarden van derden worden niet door Ralfies Coffee erkend, tenzij dit schriftelijk is
overeengekomen.
1.4 Ralfies Coffee garandeert dat het geleverde product voldoet aan de specificaties vermeld bij het product.
1.5 Ralfies Coffee garandeert dat het geleverde product beantwoordt aan deze overeenkomst.
2. Prijzen
2.1 Ralfies Coffee heeft het recht de prijzen elk moment te wijzigen.
2.2 Bij een aanbieding worden prijzen niet verhoogd binnen de looptijd van de aanbieding, tenzij wettelijke maatregelen dit
noodzakelijk maken of indien de fabrikant tussentijdse prijsverhogingen doorvoert.
2.3 Alle prijzen www.rafiescoffee.nl zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten
wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
2.4 Alle prijzen op www.rafiescoffee.nl zijn in Euro’s en inclusief 9% BTW of 21% BTW, tenzij anders vermeld.
3. Levering
3.1 Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
3.2 Levering vindt plaatst wanneer het totaalbedrag voor de bestelling is voldaan, tenzij anders overeengekomen.
3.3 In lijn met de regels van ‘koop op afstand’ zal Ralfies Coffee de levering van de bestelling tenminste binnen
14 dagen uitvoeren. Indien dit niet mogelijk is (bestelde product niet op voorraad/niet meer leverbaar/andere reden),
ontvangt de klant binnen 14 dagen na de de bestelling een bericht.
De klant heeft in dat geval het recht de bestelling zonder kosten en ingebrekestelling te annuleren.
Bij een deellevering wordt alleen het niet geleverde gedeelte terugbetaald.
3.4 Aan de leveringsplicht van Ralfies Coffee is voldaan als de geleverde producten voor de eerste keer zijn aangeboden
aan de klant. Bij bezorging aan huis geeft het rapport van de vervoerder volledig bewijs van het aanbod tot levering.
Weigering van accepteren van het bezorgde pakket behoort ook tot volledig bewijs van het aanbod tot levering.
3.5 Alle genoemde termijnen op www.ralfiescoffee.nl, bijvoorbeeld de leveringstermijn. zijn indicatief.
Aan de genoemde termijnen kunnen derhalve geen rechten worden ontleend.
4. Zichttermijn / herroepingsrecht
4.1 Volgens de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer (mits er sprake is van een consumentenkoop)
het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 14 werkdagen zonder opgave van reden
te retourneren.
4.2 Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Heeft de afnemer na afloop van deze
termijn de geleverde producten niet aan Ralfies Coffee teruggezonden, dan is de koop bindend. Indien de afnemer
producten wil retourneren, dient dit schriftelijk bekend gemaakt te worden bij Ralfies Coffee binnen de termijn van
14 werkdagen. De afnemer dient een bewijs van post- of pakketbezorging te overleggen, zoals bijvoorbeeld een
track & trace code.
4.3 Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Ralfies Coffee geretourneerd worden.
Mocht het product beschadeigd zijn of de verpakking meer beschadigd dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen.
Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Voor producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne heeft u het recht uw bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits de verzegeling niet verbroken is.
Bij verbreking van de verzegeling is uw bestelling definitief en kan niet meer geretourneerd worden.
Mocht u gebruik maken van uw herroepingsrecht, dan heeft u na annulering 14 dagen om uw product retour te sturen (alleen ongeopende verpakkingen kunnen worden geretourneerd).
Producten dienen in de originele verpakking retour gestuurd te worden naar Ralfies Coffee.
U krijgt dan het volledige orderbedrag van de geretourneerde producten inclusief verzendkosten binnen 14 dagen gecrediteerd, mits het product in goede orde door ons retour ontvangen is.
Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
Raadpleeg voor de atuele tarieven (de website van) uw vervoerder.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht dient u ons op de hoogte te stellen via een mail naar info@ralfiescoffee.nl.
4.4 Met inachtneming van de bij punt 4.1, 4.20 en 4.3 beschreven retourneringsvoorwaarden, draagt Ralfies Coffee er zorg
voor dat binnen 30 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de
berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald. De kosten voor het retourneren van de producten
komen geheel voor rekening en risico van de afnemer en worden niet door Ralfies Coffee vergoed.
4.5 Het recht op ontbinding, zoals omschreven bij punt 4.1, heeft slechts betrekking op de geleverde zaken en zal in geen
geval betrekking hebbend op diensten.
4.6 Het herroepingrecht geldt niet voor:
– Diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is begonnen voor de termijn van 7werkdagen
– Goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier
geen invloed heeft
– Goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk, of die een duidelijk
persoonlijk karakter hebben
– Voor goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld i.v.m. hygiëne of die
snel kunnen bederven of verouderen zoals verse koffiebonen.
5. Garantie
5.1 Ralfies Coffee zorgt dat de producten en/of diensten voldoen aan de in het aanbod vermelde specificaties,
aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
5.2 Een door de Ralfies Coffee, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en
vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de
ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
5.3 De afnemer is verplicht de geleverde zaken bij ontvangst onmiddellijk te controleren. Indien blijkt dat de afgeleverde
zaak verkeerd, ondeugdelijk of incompleet is, dan dient de afnemer als eerste (alvorens over te gaan tot terugzending
aan Ralfies Coffee deze gebreken schriftelijk te melden aan Ralfies Coffee.
De termijn die voor het melden van gebreken of verkeerd geleverde producten is 14 dagen na levering.
Daarna kan er overgegaan worden tot een (deel)retourzending (zoals op de website beschreven bij ‘retourneren’)
Wordt het product na constatering van gebreke ofbeschadiging toch in gebruik genomen of geconsumeerd,
dan vervalt het recht tot reclameren en terugzending in zijn geheel.
5.4 Als de klachten van de afnemer gegrond worden bevonden door Ralfies Coffee, zal Rafies Coffee de betreffende
producten kostenloos vervangen of middels een schriftelijke regeling de producten financiëel vergoeden,
tot ten hoogste het factuurbedrag van de betreffende zaken.
Iedere aansprakelijkheid van Ralfies Coffee voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder aanvullende
schadevergoeding in welke vorm dan ook, vergoeding van indirecte schade of gevolgschade, ook bij misgelopen winst.
5.5 Ralfies Coffee is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door opzet of onvoorzichtig gebruik.
5.6 Deze garantie geldt niet indien:
– zolang de afnemer jegens Ralfies Coffee in gebreke is
– de afnemer de geleverde zaken zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren/of
bewerken
– de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden
behandeld of in strijd met het advies van Ralfies Coffee en/of gebruiksaanwijzing op de verpakking zijn behandeld
– de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen
ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen
6. Aanbiedingen
6.1 Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij anders in de aanbieding is vermeld.
6.2 Bij aanvaarding van een vrijblijvende aanbieding door de afnemer, behoudt Ralfies Coffee zich het recht voor de
aanbieding binnen de termijn van 3 werkdagen na ontvangst van die aanvaarding te herroepen of daarvan
af te wijken.
6.3 Mondelinge toezeggingen met Ralfies Coffee zijn pas geldig nadat deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn bevestigd.
6.4 Aanbiedingen van Ralfies Coffee gelden niet automatisch ook voor nabestellingen.
6.5 Ralfies Coffee kan niet aan haar aanbieding worden gehouden indien voor de afnemer duidelijk had moeten zijn dat
de aanbieding, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevatte.
6.6 Aanvullingen, wijzigingen en/of nadere afspraken zijn slechts van kracht, indien schriftelijk overeengekomen.
7. Overeenkomst
7.1 Een overeenkomst tussen Ralfies Coffee en een klant komt tot stand nadat een bestelling opdracht door Ralfies Coffee
op haalbaarheid is beoordeeld.
7.2 Ralfies Coffee behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen bestellingen of opdrachten niet te accepte-
ren of uitsluitend te accepteren onder de voorwaarde dat de verzending geschiedt onder rembours of na vooruitbetaling.
8. Afbeeldingen en specificaties
8.1 Alle afbeeldingen; foto’s, tekeningen etc.; o.a. gegevens betreffende gewichten, afmetingen, kleuren, afbeeldingen
van etiketten, etc. op de internetsite van Ralfies Coffee gelden slechts bij benadering, zijn indicatief en kunnen geen
aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
9. Overmacht
9.1 Ralfies Coffee is niet aansprakelijk, indien verbintenissen niet kunnen worden nagekomen ten gevolge van overmacht.
9.2 Onder overmacht wordt verstaan elke vreemde oorzaak, alsmede elke omstandigheid, welke in redelijkheid niet voor
haar risico behoort te komen. Vertraging bij of wanprestatie door onze toeleveranciers, storingen in het internet,
storingen (elektriciteit, mail), wijzigingen en/of storingen in door derden geleverde technologie, vervoersmoeilijkheden,
werkstakingen, overheidsmaatregelen, vertragingen in de aanvoer, nalatigheden van leveranciers en/of fabrikanten
van Ralfies Coffee alsmede van hulppersonen, ziekte van personeel, gebreken in hulp- of transportmiddelen gelden
uitdrukkelijk als overmacht.
9.3 Ralfies Coffee behoudt zich in het geval van overmacht het recht voor haar verplichtingen op te schorten en is tevens
gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, dan wel te vorderen dat de inhoud van de
overeenkomst zodanig wordt gewijzigd dat uitvoering mogelijk blijft. In geen geval is Ralfies Coffee verplicht enige boete
of schadevergoeding te betalen.
9.4 Indien Ralfies Coffee bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts
gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het reeds geleverde, danwel het leverbare deel
afzonderlijk te factureren en dient de afnemer de factuur van de geleverde/te leveren producten te voldoen alsof het
een afzonderlijke levering betreft. Dit geldt echter niet als het reeds geleverde of leverbare deel geen zelfstandige
waarde heeft.
10. Eigendomsvoorbehoud
10.1 Alle door Ralfies Coffee aan de afnemer verkochte en geleverde producten blijven eigendoem van Ralfies Coffee
zolang de afnemer de facturen hiervan niet heeft voldaan, ook als eerdere of latere gelijksoortige overeenkomsten niet
zijn voldaan, zolang de afnemer de verrichte of nog te verrichten werkzaamheden uit deze of gelijksoortige
overeenkomsten nog niet heeft voldaan en zolang de afnemer de vorderingen van Ralfies Coffee wegens tekort
schieten in de nakoming van zodanige verbintenissen nog niet heeft voldaan, waaronder begrepen vorderingen ter
zake van boeten, renten en kosten, volgens artikel 3:92 BW.
10.2 De door Ralfies Coffee geleverde producten welke onder het eigendomsvoorbehoud vallen mogen slechts in het kader
van een normale bedrijfsuitoefening worden doorverkocht en niet als betaalmiddel worden gebruikt.
10.3 De afnemer is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere
wijze te bezwaren.
10.4 De afnemer geeft reeds nu onvoorwaardelijk en onherroepelijk toestemming aan Ralfies Coffee of een door Ralfies
Coffee aan te stellen derde om, in alle gevallen waarin Ralfies Coffee haar eigendomsrechten wil uitoefenen,
alle plaatsen te betreden waar haar eigendommen zich dan zullen bevinden en die zaken aldaar mee te nemen.
10.5 Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen
vestigen of doen gelden, is de afnemer verplicht Ralfies Coffee zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan
op de hoogte te stellen.
10.6 De afnemer verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden
tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering op eerste verzoek
ter inzage te geven aan Ralfies Coffee.
11. Aansprakelijkheid
11.1 Ralfies Coffee is niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan voertuigen of andere objecten ontstaan door verkeerd
gebruik van de producten. Lees voor het gebruik de aanwijzingen op de verpakking en/of raadpleeg onze website.
12. Toepasselijk recht/bevoegde rechter
12.1 Op alle overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing.
12.2 Van geschillen, voortvloeiende uit een overeenkomst tussen Ralfies Coffee en koper, welke niet in onderling overleg
kunnen worden opgelost, neemt de bevoegde rechter kennis, tenzij Ralfies Coffee er de voorkeur aan geeft het verschil
aan de bevoegde rechter van de woonplaats van de koper te onderwerpen, en met uitzondering van die geschillen
die behoren tot de competentie van de kantonrechter.
13. Klachten
13.1 Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer.
Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/.
Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak.
Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie.
Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR-platform (http://ec.europa.eu/odr).